Fogorvos, repülés, hazaút, és úgy am block január

Szia Mindenki!

Végre rávettem magam arra, hogy blogot írjak. Mondjuk ehhez az is hozzátett, hogy Atika újra tette a gépem, és már legalább működik. Úgy-ahogy. Ez most a tesztkör.

Még január elején akartam írni a fogorvosolásról, mert három héttel a tervezett Magyarországra utazás előtt úgy döntött az egyik fogam, hogy begyullad. Én úgy gondoltam, ezt a három hetet fél lábbal (és 8 doboz paracetamollal) már csak kihúzom, Erika viszont önállósította magát, és még aznap elvitt fogorvoshoz. De ezt már úgyis meséltem. A lényeg, hogy most minden nagyon szép, minden nagyon jó és mindennel meg vagyok elégedve (leginkább még mindig Hollandiával).

Azt viszont még hivatalosan nem mondtam, csak megpendítettem, hogy már négyen vagyunk magyarok Erikáék padlásán, ugyanis (kisebb közbenjárásunkra) ketten úgy gondolták az egyetemről, hogy otthagyják kishazánkat, és mivel telebeszéltük a fejüket Hollandiával, nyakukba vették a lábukat, a sanyarú sorsukról pedig instragrammon számolnak be bárkinek, akit érdekel (utazzunkna néven, ha látni akartok plusz képeket). A következőkben pedig Ati és Niki néven lesznek emlegetve (sajnos nem tudtam rájuk sózni egy kis blogolást, úgyhogy ugyanúgy csendben lesznek, mint Mulu...

Amúgy pedig: épségben hazaértünk, egy cseppet fáradtan, mert véletlenül találkoztunk pár emberrel, akik az este zárásaként kikísértek minket a reptérre, így másodszorra is kellemes melegséggel, és azzal az érzéssel, hogy vannak barátaink, hagyhattuk el az országot. Egy picit hiányoztok, de várunk mindenkit szeretettel látógatóba.

Azóta meg minden uncsi. Ami tök jó, mert az a hét, amikor bejártunk mindent és még így se voltunk mindenhol, az elég durva volt. Ja, igen, kipróbáltuk Hollandia híres vonzerejét, a nem illegális füvet. (Nem illegális azt jelenti, hogy nagyon viccesen, amíg eljut a Coffe Shopba a cucc, addig illegális, onnantól pedig simán nálad lehet (nagyjából: ha elkap a rendőr a zsebedben 5 gramm, a házadban 20 gramm, de a Coffe Shopok is csak 500 grammig tarthatnak a területükön, 501 grammnál már bezár a bazár ha razzia van.)

Emellett a szülőknek célzottan egy értekezést gondoltam ide biggyeszteni, ami arról szólt volna, hogy azért mert kriminalizálták a marihuánát Magyarországon, az nem azt jelenti, hogy 1, meghalsz tőle, 2, kapudrog, 3, fizikális függést okoz, 4, bűnöző és rossz ember aki kipróbátla és 5, nem egy SorosGyörgy, de legalább olyan gonosz! A drogpolitikájáról Magyarországnak meg inkább ne beszéljünk, nézzen utána akit érdekel, és ne csak a kormánypárti mutatókat (azok amúgy is rendeleti szinten csökkentik a problémás dolgokat, lásd hajléktalanság vagy szegénység). Szóval most ez kimarad, maradjunk annyiban, hogy legális úton, ellenőrzött minőségű, előre kimért, legyártott, csomagolt (és a csomagolásán Jamaikai színekkel és gandzsázó Bob Marley figurával ellátott) cigit vettünk, hogy na most jól kipróbáljuk.

Kipróbáltuk. Annyira, hogy Atika nagyban utána olvasva a dolgoknak (és alapból sem teljesen tudatlanul állva a témához, releváns szakértőként), kiválasztotta a boltot, fajtát, mennyiséget (bonyolultabb, mint hittem volna...), hogy jó legyen egy estére, amiből végül két este lett, mert egyszerre gyengék voltunk hozzá végül. Amúgy zseniális volt. És az, hogy zseniális volt, nem jelenti azt, hogy ezentúl rendszeresen lesz a háznál (ezt csak azért mondom, mert ismerem a magyar konnotációt, hogy most majd biztos rászokunk. Nos, ahhoz drága is, meg szerintem még kevésbé addiktív, mint az alkohol, de legalább kevésbé is rombol mondjuk). Áh, már csak csapongok: jó volt és kész.

Utánanéztünk továbbá annak, hogy ha itt maradunk, akkor 3 éven belül le kell tegyünk egy nyelvvizsgát. Ez kötelezettség bevándorlóként, de amúgy is nagyban tanuljuk a nyelvet. Mulu olyan, mint egy kisangyal. Hallgatja a videót Atival és ismétli, meg jegyzetel, megminden. Az igaz, hogy miután jegyzetelt, azután másét kéri el tanulni, mert az övé olvashatatlan, de próbálkozik, na. Illetve beregisztrálástól kezdve 5 év minimum amíg állampolgárságit tehet valaki (ez annyit tesz, hogy legyen meg a nyelvvizsgád, esküt teszel, visszamondod az addigi állampolgárságod és készen is vagyunk). Olyan furán hangzik az egész, és olyan messzinek tűnik, közben egy fél éve indultunk el otthonról és sitty-sutty elrepült az idő, szóval nincs az olyan messze. Tényleg komolyan gondoljuk, hogy itt maradunk...

Szóval ilyen kis uncsi dolgok történtek januárban. Meg nyitottunk bankszámlát, lett új mobilszámom (és elvesztettem az összes névjegyem...), és a hajam, Mulu a szakállát vágta le (Erika reakciója Mulu elé az volt reggel, hogy "jó a hajad, levágtad?" Szóval nem hagy maradandó élményt, hogy látszik az arca...) és közben minden tök jó. Majd, ha beindul a jóidő, kirándulunk is, addig csak pár képet tettem fel a tavalyi nem használt képekből és az ideiekből: 

- tavalyi, eddig eltitkolt képek

- januári vegyes

P. S.
Azt hiszem, mindent elmondtam. Amit meg nem, azt elmondtuk személyesen.
Szóval csak "csókacsalád"!

P. S. P. S.
Ezt még meg akatam mutatni: zöldségek bibliai szájbarágós története:
Jónás és a zöldségmesék